Tuesday 18 September 2012

Raja Shamri Raja Husin

( *sorry abang raja sebab ubah header ni, just untuk perkenalkan kepada my reader)

Entri ini sebenarnya istemewa untuk 'Abang Raja' bagi menghargai kedatangan beliau ke sekolah pada hari Khamis, 13 Sept 2012. Kata-kata nasihat, dorongan dan semangat beliau bukan sahaja mampu membuka minda calon-calon PMR mahupun SPM untuk lebih gigih berusaha bagi mencapai keputusan cemerlang, malahan saya yang hanya berkesempatan selama 30 minit menyertai ceramah motivasi beliau, turut terkesan dihati terutamanya hal-hal yang disebutkan pernah saya alami tetapi saya tidak sedar sebenarnya tindakan saya itu salah.

Sangat kagum dengan perjalanan hidup beliau, biarpun dilahirkan cacat sebelah kaki, diuji dengan pelbagai ujian sakit sejak dibangku sekolah lagi, yang mungkin tidak semua orang mampu bangkit kembali untuk terus mengejar cita-cita "aku mahu menjadi orang yang sangat2 hebat" dalam mengubah nasib diri dan keluarga. Semua ini terbukti apabila hari ini beliau mampu membuka mata ramai pihak bahawa kecacatan itu bukan penghalang untuk kita berjaya dan "kejayaan itu dicipta oleh insan biasa yang berusaha secara luar biasa".

Untuk lebih mengenali beliau, just visit www.abangraja.blogspot

No comments:

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Angel and Memorial tickers
Lilypie Angel and Memorial tickers