Sunday 14 April 2013

Owh diarrhea..

Assalamualaikum..


Pagi tadi as usual sebelum pergi sekolah breakfast dulu dengan parents. Hmm hari ini mak buat nasi goreng 'sutun' yer...sangat la sedap, sebab apa???sebab mak yang masak..Dah settle makan semua, elok-elok nak menuju ke kereta, tetiba..

arghhhhhhhhhh..urrrgghhhhhhhhhhhhhhh..erkkkkkkkkkkkkkkkkkkk..makkkkkkkkkkkkkkkkkk sakit perut!!!!!!!

Tak boleh jadi ni, nak tahan membuang kat sekolah rasa macam tak sempat ni, kalau terburai dalam kereta camne? Habis keretaku...Tapi dah lewat ni nak ke sekolah, merah la punch card kali ni, dahla last week dah merah, tak cantik dah punch card bulan ni..Degil ni masih nak pergi jugak, start enjin kereta, vrooom!!! tetapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii kuasa Allah tiada siapa yang dapat menghalang..

I just can't hold it in!!!!!!!!

Menapak la aku dalam toilet selama 10 minit. Bila dah settle rasa cam menurunkan satu batu besar dari atas kepala, betapa leganya perutku ini...alhamdulillah...
Apa lagi, pecut ke sekolah la pulak....sampai-sampai je pengetua ada depan punch card holder..Waaaaaa aku malu dengan dia, tapi nak wat camne tetap aku gagahkan mulut bagitahu perkara sebenar.

Aku: Assalamualaikum ustazah..
Pengetua: Waalaikumussalam..
Aku: Ustazah saya lambat sikit hari ni, sakit perut tadi..
Pengetua: Ooo..memulas ke?
Aku: Hmmmm (fikir ayat yang sesuai)..haah, saya ingat nak membuang kat sekolah tapi tak tahan sangat dah..very the detail you i explain to her...hahaha

Sambil-sambil dia cari pen nak sign tu aku pun buat-buatla tanya hal lain..

Aku: Ustazah hari ni takda kelas mengaji ke? 
Dengan harapan dia tak lah amik serius pasal kelewatan aku ni..
Pengetua: Yela, lama dah kita tak buat kelas kan? Patut dah boleh mula dah ni untuk tahun baru, tapi hari ni tak boleh la sebabn saya ada tetamu dari sekolah agama tok jiring..
Aku: Ooo..yeke..takpela lain kali jela ustazah...

Dia sign je aku pun cabut..

Masuk bilik on pc on aircond, tetiba perutku meragam lagiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...ya ampunnnnnn sakitnya tidak la terperiiiiiiiiiiiiiii. Pastu tengah-tengah aku duk mengerit sakit, tekan perut tu suami aku call, banyak pulak soalan dia time emergency gini, hahahh.. tapi sorry la yer en. suami, isterimu terpaksa cut the conversation dek kerana toilet sedang memanggil-manggil namanya..
 
Source: Mr. Google

Lebih kurang gini la lagak aku dalam toilet tadi, dah lama tak kena diarrhea..Allah tarik sekejap nikmat sihat hari ni untuk aku menjadi manusia yang lebih besyukur dengan nikmat sihat yang Dia dah bagi sebelum-sebelum ni.

La ni dah masuk kali ke 3 aku repeat ke bilik termenung..Semoga ia tak berlarutan sampai ke malam...:(

No comments:

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Angel and Memorial tickers
Lilypie Angel and Memorial tickers